header-photo

ΕΡΩΤΗΣΗ με Θέμα: "Αναγνώριση προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων των πρώην Τ.Ε.Ε μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ"

ΠΡΟΣ:«ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ»


Κύριε Υπουργέ,

Με το νόμο 3475/2006 άλλαξε η δομή για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, με τη διχοτόμησή της σε ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ. Από αυτή τη ρύθμιση επηρεάστηκαν και τα Τ.Ε.Ε μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., που μετατράπηκαν σε δίχρονες ΕΠΑ.Σ., χωρίς γενικά μαθήματα. Και μπορεί οι σχολές του ΟΑΕΔ να υπάγονται στην εποπτεία του Υπουργείου Απασχόλησης, λειτουργούν όμως, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2640/1998, όπως και τα λοιπά ΤΕΕ, που υπάγονται στο ΥΠΕΠΘ και ανήκουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ν. 1566/1985).
Όμως, ο ν. 3475/2006 δεν προέβλεψε την τύχη εκατοντάδων ωρομίσθιων εκπαιδευτικών των σχολών του Ο.Α.Ε.Δ. τόσο των γενικών μαθημάτων, όσο και των τεχνικών ειδικοτήτων, το ΥΠΕΠΘ τους απέκλεισε από τα νεοϊδρυθέντα ΕΠΑ.Σ. και δεν προχώρησε σε καμιά ρύθμιση για αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους από τις σχολές του ΟΑΕΔ, έτσι ώστε αυτή δε μπορεί να προσμετρηθεί για την ένταξή τους στους πίνακες αναπληρωτών του ΥΠΕΠΘ.
Και ενώ το ΥΠΕΠΘ, στην επικείμενη ρύθμιση για την αναγνώριση τελικά της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν στις σχολές του ΟΑΕΔ, περιέλαβε τους εκπαιδευτικούς των γενικών μαθημάτων, δε συμπεριέλαβε τους εκπαιδευτικούς των τεχνικών ειδικοτήτων, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να μη μπορούν να διοριστούν ποτέ ως καθηγητές σε μελλοντικές προσλήψεις, αφού δεν μπορούν να μοριοδοτηθούν. Κάτι τέτοιο δημιουργεί καθεστώς αδικίας, καθώς όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολών του ΟΑΕΔ, τόσο των γενικών μαθημάτων όσο και των τεχνικών ειδικοτήτων, ακολουθούν τα ίδια προγράμματα σπουδών με τα ΤΕΕ του ΥΠΕΠΘ, διδάσκουν τα ίδια μαθήματα, χρησιμοποιούν τα ίδια εγχειρίδια και συμμετέχουν σε όλες τις διαδικασίες που αφορούν εκπαιδευτικά θέματα, οπότε δεν πρέπει να τύχουν διαφορετικής μεταχείρισης.
Σημειώνεται ότι, με το ν. 3475/2006 πολλές τεχνικές ειδικότητες καταργήθηκαν, άλλες συρρικνώθηκαν, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί τους να υποαπασχολούνται, να οδηγούνται σε εργασιακή αβεβαιότητα, αφού αδυνατούν να συμπληρώσουν ακόμα και τα απαιτούμενα ένσημα για την ασφάλισή τους.
Η μη ένταξη των καθηγητών τεχνικών ειδικοτήτων και ο αντισυνταγματικός διαχωρισμός που επιχειρείται με την θετική αντιμετώπιση μόνο των εκπαιδευτικών των γενικών μαθημάτων στην επικείμενη ρύθμιση, δημιουργεί μεγάλη κοινωνική ανισότητα. Η Πολιτεία οφείλει να παρέμβει ώστε να μην καταργήσει την ισονομία και ισοπολιτεία διαχωρίζοντας μια ενιαία εκπαιδευτική κοινότητα.


Ερωτάται ο Υπουργός:
Με ποιες συγκεκριμένες ενέργειες προτίθεται να παρέμβει ώστε να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία και των εκπαιδευτικών των τεχνικών ειδικοτήτων από τις σχολές του ΟΑΕΔ;

ΒΕΡΟΙΑ, 12-2-2009
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εδώ μπορείτε να γράψετε το σχόλιο σας είτε Επώνυμα είτε Ανώνυμα χρησιμοποιώντας τις παρακάτω επιλογές.