header-photo

Ερώτηση με θέμα "Προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης στο Ν. Ημαθίας"

Προς:
Τον κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Θέμα: Προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης στο Ν. Ημαθίας

Κύριε Υπουργέ,
Σημαντικά προβλήματα παρατηρούνται στο χώρο της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων στο Νομό Ημαθίας, που αφορούν σε κτιριακές υποδομές, διδακτικό εξοπλισμό, ελλείψεις διδακτικού προσωπικού και σε ανεπάρκεια σχετικών κονδυλίων, με αποτέλεσμα την μη εύρυθμη λειτουργία της εκπαίδευσης στο Νομό μας, τα οποία συγκεκριμένα και συνοπτικά είναι τα ακόλουθα:
1. Προβλήματα και ελλείψεις κτιριακών υποδομών:
α) Στην Α’ βάθμια εκπαίδευση:
Τα τελευταία χρόνια δεν έχουν κατασκευασθεί νέες σχολικές μονάδες Α/βάθμιας εκπαίδευσης στην Ημαθία.
Τα Δημοτικά Σχολεία 7ο και 11ο στη Βέροια συστεγάζονται λειτουργώντας σε διπλοβάρδιες, παρά τις συνεχείς υποσχέσεις επίλυσης του προβλήματος και ένταξης τους στον νέο ΕΣΠΑ.
Από τα 17 Νηπιαγωγεία του Νομού, τα 8 από αυτά λειτουργούν σε ενοικιαζόμενους ακατάλληλους χώρους και τα υπόλοιπα φιλοξενούνται στα αντίστοιχα Δημοτικά Σχολεία.
Το Νηπιαγωγείο στο 5ο Δημοτικό Σχολείο λειτουργεί σε ακατάλληλο προκατασκευασμένο κτίριο.
Στα ολοήμερα Νηπιαγωγεία, λειτουργούν τμήματα με περισσότερα από 25 νήπια στο καθένα, κάτω από απαράδεκτες συνθήκες, σε ακατάλληλους χώρους και χωρίς προσωπικό ειδικοτήτων.

β) Στη Β’ βάθμια εκπαίδευση:
Το 2ο Λύκειο και το 5ο Γυμνάσιο Βέροιας συστεγάζονται και λειτουργούν σε διπλοβάρδιες, με όποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει η συνύπαρξη μαθητών με μεγάλη διαφορά ηλικίας, (από 12-18 ετών), οι δε αίθουσες εργαστηρίων μετατράπηκαν και λειτουργούν σαν αίθουσες διδασκαλίας.
Οι κτιριακές υποδομές στις τεχνικές σχολές ( και κυρίως στα ΕΠΑΛ ) δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες σε αίθουσες διδασκαλίας.
Η πρόσθετη διδακτική στήριξη, ( ή ενισχυτική διδασκαλία ) στα Γυμνάσια καθυστερεί και πάλι (πέρυσι το 2007 ξεκίνησε με μεγάλη καθυστέρηση τον Νοέμβριο), γεγονός που απαξιώνει το σχετικό θεσμό.
Η απαξίωση του θεσμού της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο αφού η αμοιβή των μονίμων εκπαιδευτικών έχει μειωθεί κατά 50% από το 2002(από 19 ευρώ η ώρα τώρα αμοίβονται με 9ευρώ).
Υπάρχουν ελλείψεις σε μόνιμο διδακτικό προσωπικό και καθυστερούν οι καλύψεις των κενών θέσεων με διορισμούς αναπληρωτών και ωρομισθίων.
Παρατηρείται, όπως κάθε χρόνο, σημαντική καθυστέρηση στις προσκλήσεις και στις προσλήψεις ωρομισθίων διδασκόντων διαφόρων ειδικοτήτων.

γ)Προβλήματα στην Γ/βάθμια εκπαίδευση:
Στο θέμα της Γ/βάθμιας εκπαίδευσης αδικείται γενικά ο νομός Ημαθίας σε σύγκριση με άλλους νομούς στο θέμα της ίδρυσης και λειτουργίας Σχολών ΑΕΙ και ΤΕΙ.
α) Καθυστερεί η ίδρυση νέου τμήματος βιομηχανικού σχεδιασμού στη Βέροια, παρόλο που είναι έτοιμη η σχετική μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας της
β) Πρέπει να ιδρυθεί ένα νέο τμήμα Σπουδών Απόδημου ελληνισμού στη Βέροια.
γ) Είναι επιτακτικό το αίτημα των φορέων της Αλεξάνδρειας για ίδρυση και στην Αλεξάνδρεια μιας σχολής ΤΕΙ γεωπονικής κατεύθυνσης (φυτικής ή ζωικής παραγωγής, τεχνολογίας τροφίμων), αφού μάλιστα στην περιοχή υπάρχουν σχετικές γεωργικές καλλιέργειες και βιομηχανικές μονάδες μεταποίησης, για την πρακτική άσκηση των σπουδαστών, αλλά και την επαγγελματική απασχόλησης των αποφοίτων.
Επίσης η λειτουργία κρατικών ΙΕΚ στην Αλεξάνδρεια είναι ένα επιτακτικό και δίκαιο αίτημα των φορέων της.

2. Ελλείψεις εξοπλισμού και οργάνων διδασκαλίας.
Σοβαρότατες είναι οι ελλείψεις σε διδακτικό εξοπλισμό και όργανα διδασκαλίας, (Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές, Εκτυπωτές, Βίντεο, Προτζέκτορες κ.λπ). Στον ΟΣΚ εκκρεμούν αιτήσεις για χορήγηση υλικού εδώ και δύο χρόνια.
Σε πολλούς αριστούχους μαθητές του νομού μας δεν έχουν αποσταλεί ακόμη από το 2005- 2008 οι Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές, που τους έχει υποσχεθεί το Υπουργείο Παιδείας.
Τα ολοήμερα Δημοτικά σχολεία, δεν διαθέτουν ούτε τις υποτυπώδεις υποδομές και τον υποτυπώδη εξοπλισμό διδασκαλίας, γεγονός που προκαλεί απαξίωση του σχετικού θεσμού και ουσιαστικά λειτουργούν σαν χώροι φύλαξης και όχι εκπαίδευσης.

3. Ελλείψεις και ανεπάρκεια των σχετικών κονδυλίων
Η χορήγηση κονδυλίων για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών και την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων είναι ανεπαρκής.
Για παράδειγμα στο Δήμο Ανθεμίων έχουν χορηγηθεί 7.000 Ευρώ για να συντηρήσει 6 Δημοτικά Σχολεία και 3 Γυμνάσια στο χώρο ευθύνης του.
Επίσης οι εγκρίσεις και αποστολές των σχετικών κονδυλίων γίνονται με μεγάλες καθυστερήσεις, είτε αφορούν επισκευές κτιριακών υποδομών, είτε αφορούν λειτουργικές δαπάνες.
Είναι ανάγκη να υπάρξει σημαντική αύξηση των σχετικών επιχορηγήσεων προς τους Δήμους για να μπορούν να καλύπτουν εγκαίρως τις ανάγκες επισκευών και συντήρησης, αλλά και της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων του νομού.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Προτίθεται να μεριμνήσει για την κατασκευή αιθουσών διδασκαλίας στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση καθώς και για την έγκριση του κατάλληλου διδακτικού εξοπλισμού;
2. Προτίθεται να καλύψει άμεσα τις κενές θέσεις διδακτικού προσωπικού στη Β/θμια εκπαίδευση και να στηρίξει το θεσμό της Πρόσθετης ενισχυτικής Διδασκαλίας, καθώς και το θεσμό των ολοήμερων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων!
3. Προτίθεται να αυξήσει τις σχετικές επιχορηγήσεις των Δήμων για την λειτουργία των σχολικών μονάδων τους και να μεριμνήσει για την έγκαιρη καταβολή των σχετικών κονδυλίων;
4. Προτίθεται να εγκρίνει τη λειτουργία νέων τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ στη Βέροια και Νάουσα και ίδρυση Σχολής ΤΕΙ στην περιοχή της Αλεξάνδρειας, καθώς και τη λειτουργία τμημάτων ή ειδικοτήτων των κρατικών ΙΕΚ και στην Αλεξάνδρεια;



Βέροια 23/9/2008

ο ερωτών Βουλευτής
Αναστάσιος Σιδηρόπουλος


1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εγώ, ως πρόσφατη απόφοιτος Ενιαίου Λυκείου, θα ήθελα να εκφράσω την γνώμη μου πάνω στο θέμα της πρόσθετης ενισχυτικής διδασκαλίας..
Κύριε Σιδηρόπουλε, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει η ενισχυτική διδασκαλία στα σχολεία.Για παράδειγμα,εγώ,την τελευταία χρονιά,λόγω πανελλαδικών,έπρεπε να κάνω φροντηστήρια..Συνολικά για 7 μαθήματα,χρεώθηκα πάνω από 6000 ευρώ..Αυτό σημαίνει πως στερήθηκαν πολλά οι δικοί μου για να περάσω εγώ στο πανεπιστήμιο..
ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ένας μαθητής κάνει φροντηστήριο,αφού δεν γίνεται σωστή και καρποφόρα διδασκαλία κατά τη διάρκεια των διδακτικών ωρών..
Γιατί να επιβαρύνονται τόσο πολύ οι γονείς μας για να περάσουμε εμείς στα πανεπιστήμια??
Θεωρώ πως η ενισχυτική διδασκαλία, αν γίνεται με τον σωστό τρόπο και με καλούς καθηγητές,θα έρθει για να λύσει το πρόβλημα πολλών οικογενειών..Θα ελαφρήνει τα βάσανα τους..
Όχι μόνο μαθητές με οικονομικά προβλήματα θα βοηθηθούν,αλλά γενικά το σύνολο των μαθητών..
Η ΔΩΡΕΑΝ φροντηστηριακή εκπαίδευση, τα ολιγάριθμα τμήματα,είναι κάποια σημαντικά πλεονεκτήματα της πρόσθετης ενισχυτικής διδασκαλίας.Πρέπει να υπάρχει και πρέπει και να ενισχυθεί από το κράτος.Μην αψηφήτε την παιδεία..Δώστε έμφαση στη Δημόσια και Δωρεάν εκπαίδευση.

Δημοσίευση σχολίου

Εδώ μπορείτε να γράψετε το σχόλιο σας είτε Επώνυμα είτε Ανώνυμα χρησιμοποιώντας τις παρακάτω επιλογές.